Yleiset sopimusehdot

1. Yleistä

Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.designlite.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Designlite.fi myy tuotteita Suomessa asuville 18-vuotta täyttäneille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Jos ostaja on alle 18-vuotias, on hänellä oltava huoltajansa suostumus tuotteiden ostamiseen.

Asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. Sopimusehdot tulee aina hyväksyä tilausjärjestelmässä ennen tilauksen tekemistä. Kyseisiä asiakkaan hyväksymiä ehtoja noudatetaan osapuolten välillä aina kaupan loppuun vientiin saakka eikä Designlite.fi:lla ole oikeutta muuttaa näitä ehtoja kyseisellä ajalla.

Nämä sopimusehdot ovat nähtävillä osoitteessa www.designlite.fi.

Tietoa yrityksestä:
Designlite A/S
Jeppe Schous Gade 9
7500 Holstebro
Tanska/Denmark

VAT: FI 29007898
ORG: 24210081

Tilitiedot:
IBAN: FI30 8146 9710 2181 31
SWIFT/ BIC Koodi: DABAFIHH
Danske Bank

Yhteystiedot:
Sähköposti: asiakaspalvelu@designlite.fi
Puhelinnumero: 075 326 5353

2. Tilaaminen

Designlite-verkkokaupassa tilaat tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet valitaan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu tilauksen viimeisessä vaiheessa.

Tilauksen maksettuasi saat viipymättä sähköpostitse tilausvahvistuksen, joka sisältää tietoa tilauksestasi. Tämä sähköposti sisältää statuslinkin, jonka kautta pääset hallinnoimaan tilaustasi. Tarkista aina statuslinkin kautta tilauksesi.

Aikaisempien tilausten tiedot eivät ole nähtävissä verkkokaupassa.
Voit peruuttaa tilauksen statuslinkin kautta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että voit perua tilauksen vain ennen sen käsittelyä/lähetystä.

Jos haluat muuttaa tilaustasi, voit myös tehdä sen statuslinkin kautta tai ottamalla yhteyttä pikimmiten asiakaspalveluun 075 326 5353.

3. Hinnat ja maksut

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR) ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron,  joka on tällä hetkellä 24 %.

Verkkosivuilla ilmoitetut tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää, ellei tarjouksen yhteydessä toisin ilmoiteta.

4. Maksaminen

Designlite.fi-verkkokaupassa maksutapoina käyvät yleiset maksukortit, perinteinen lasku ja Klarna-lasku. Emme veloita lisäkuluja maksun suorittamisen yhteydessä.

Korttimaksu

Designlite-verkkokaupassa voit maksaa yleisimillä maksukorteilla. Korttimaksut hoitaa maksukumppanimme QuickPay. Kaikki tietoliikenne on SSL-salattua, joten korttisi tiedot lähetetään salattuina suojatun yhteyden kautta. Maksu veloitetaan, kun tilauksesi lähetään varastoltamme.


Maksu perinteisellä tilisiirrolla

Voit maksaa tilauksen myös tilisiirrolla (ennakkomaksu). Saat laskun tilausvahvistuksen yhteydessä. Tilaus tomitetaan, kun tuote on valmiina toimitettavaksi ja maksusuoritus on kirjautunut järjestelmäämme.


Maksu Klarna-laskulla

Klarna-laskulla maksaessasi sinun ei tarvitse ilmoittaa korttitietojasi ja saat tilaamasi tuotteet kotiisi ennen laskun maksamista.

Klarna-laskulla maksettaessa maksuaika on 14 vuorokautta tuotteen lähettämisestä. Jotta laskulla maksaminen olisi mahdollista, maksukumppanimme vaatii henkilötunnuksesi tarkastaakseen luottotietosi ja lähettääkseen tilauksesi viralliseen kotiosoitteeseesi.

Voit valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksun. Saat tilaamasi tuotteet kotiin ennen maksua. Voit valita maksuajaksi 6, 12 tai 24 kuukautta.

Klarna perii myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista muistutusmaksuja ja viivästyskorkoa. Mikäli maksua ei tämänkään jälkeen suoriteta, viedään asia perintään, josta voi seurata lisäkustannuksia.

5. Toimitus

Tuotteet toimitetaan Tanskassa sijaitsevalta tuotevarastoltamme ja toimituksesta vastaavat kuljetusyhtiöt GLS, DSV sekä Posti.  Mikäli tilauksesi toimitetaan lavalähetyksenä DSV:n kautta, asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä ennen toimitusta.  Tilausrobottimme Ms. Wattson lähettää sinulle sähköpostitse linkin lähetyksen seurantatunnukseen, jonka avulla voit seurata tilauksesi kuljetusta. Kun/jos Shipment information -kenttään ilmestyy vielä yksi tunnus lisää, JJ-alkuinen numerosarja, voit sillä lähetystunnuksella tarkistaa toimituksen etenemisen postin järjestelmässä, sekä myös noutaa lähetyksen ilmoitetusta postin toimipisteestä. Linkki postin seurantajärjestelmään: https://www.posti.fi/fi/seuranta#/


Toimitusaika
Normaali arvioitu toimitusaikamme on 3-5 päivää tilauksen tekemisestä, mikäli tuotetta on varastossamme.  Jos tilaamasi tuote on loppunut varastostamme, tilausrobottimme Ms. Wattson ilmoittaa asiasta sähköpostitse. Yleisen varastotilanteen näet sivuillamme kunkin tuotteen omalla sivulla.

Toimitusmaksu
Alle 100 euron arvoisiin tilauksiin lisätään 9 euron toimitusmaksu (sis. alv.). Yli 100 euron tilaukset toimitetaan veloituksetta.

Sisältö ei vastaa tilausta
Mikäli toimitus ei vastaa tilausvahvistuksessa annettua kuvausta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@desinglite.fi tai puhelimitse numeroon 075 326 5353. Käsittelemme asian mahdollisimman nopeasti. Mikäli toimituksessa on tapahtunut virhe, lähetämme sinulle oikean tuotteen tai palautamme maksusi - tilanteesta riippuen. Asiakas ei tällaisissa tapauksissa vastaa mahdollisista palautuskustannuksista ja uuden tuotteen toimituskustannuksista.

Myöhästynyt toimitus
Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa sopimus ilman lisäkuluja. Mikäli myöhästyminen johtuu Designlitesta riippumattomista syistä, se ei ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot
Designlite vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme 24 h kuluessa sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@designlite.fi tai puhelimitse numeroon 075 326 5353. Säilytä kaikki pakkausmateriaalit . Kehoitamme myös ottamaan jo valmiiksi kuvia niin tuotteessa kuin pakkausmateriaaleissakin esiintyvistä vaurioista.

6. Palautusoikeus ja peruutukset

100 päivän palautusoikeus

Sinulla on 100 vuorokauden palautusoikeus siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi. Kuluttajansuojalain mukaan palautusoikeus koskee myyntikelpoisia, asentamattomia ja käyttämättömiä tuotteita.  Tuote tulee palautettaessa olla myyntikuntoinen ja se tulee aina palauttaa kokonaisuudessaan (kaikki tuotteen osat mukaanlukien mahdolliset mukana olleet valonlähteet), puhtaana ja tuotteen alkuperäispakkauksessa. Siihen ei saa tehdä mitään merkintöjä tai teippauksia yms. koska alkuperäispakkaus on olennainen osa designtuotetta.

Väärin tai huolimattomasti suoritettu pakkaaminen voi johtaa tuotteen vahingoittumiseen toimituksessa (palautuksessa) ja tämä voi johtaa palautuksen hylkäämiseen. Tästä syystä pyydämme huomioimaan, että tuote on pakattu huolellisesti ja oikein. Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta, mikäli tuote on asennettu, tuotteessa on kulumajälkiä tai tuote on vahingoittunut. Palauttaessasi tuotteita niiden tulee olla alkuperäispakkauksissa. Tuotteen omaa pakkausta ei tule käyttää ulkoiseen pakkaamiseen. Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista.

Palautusprosessi alkaa palautusilmoituksen tekemisellä tilauksesi statuslinkin kautta. Klikkaa sivun alareunassa olevaa Palautus-painiketta ja noudata ohjeita. Saat pian sähköpostiisi rahtikirjan, jonka hinta vähennetään palautettavasta summasta.
Palautus tapahtuu Postnordin kautta. Voit toimittaa paketin/t lähimpään Postnordin toimipisteeseen tehtyäsi palautusilmoituksen statuslinkin kautta.
Olet luonnollisesti aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, autamme myös palautuksiin liittyvissä kysymyksissä.

Tuotteen palauttaminen
Asiakkaana vastaat palautuksen toimituskustannuksista sekä siitä, että tuote palautuu Designlitelle vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Suosittelemme, että lähetät tuotteen sen alkuperäispakkauksessa ja sellaista kuljetusmuotoa käyttäen, joka mahdollistaa paketin jäljittämisen. Alkuperäispakkauksen puuttuminen voi johtaa siihen, että Designlite ei hyvitä tuotteesta täyttä hintaa palautuksen yhteydessä.

Mikäli tuote on toimitettu sinulle lavalähetyksenä, pyydämme mainitsemaan tästä ollessasi yhteydessä asiakaspalveluumme.


Lähetä palautettava tuote tähän osoitteeseen:

Palautusosoite:
Designlite.fi
Birkmosevej 18
DK-6950 Ringkøbing

Helpoin tapa tehdä palautus on tehdä ilmoitus palautuksesta statuslinkin kautta. Lähetämme sinulle rahtikirjan palautusta varten sähköpostitse, rahtikirja on tulostettava ja  huolellisen pakkaamisen jälkeen teipattava ulkopakkauksen päälle ja toimitettava palautettava paketti Postnordin toimipisteeseen.

Vaihto

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen, on sinun palautetta alkuperäinen tuote meille ja tehtävä uusi tilaus toisesta tuotteesta. Hyvitämme palautetun tuotteen hinnan sen vastaanotettuamme. Sinä olet asiakkaana vastuussa palautuksen sekä uuden tuotteen toimituksesta aiheutuvista kuluista mikäli uuden tilauksen summa ei ylitä ilmaisen toimituksen rajaa (100 EUR).

Arvonalennusvähennys
Mikäli palauttamasi tuotteiden kunto on heikentynyt tavalla, joka tekee niistä myyntikelvottomia, voi Designlite vähentää arvonalennuksen palautettavasta maksusta tai kieltäytyä palauttamasta maksuasi riippuen vahingon laajuudesta. Tällaiset asiat käsitellään tapauskohtaisesti.

Takaisinmaksu
Palautamme maksamasi summan kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet/tarkastaneet palautuksen.
Huomioithan, että voi mennä jopa 7-10 arkipäivää ennen kuin palautus saapuu varastollemme.
Maksettuasi maksukortilla tai Paypalilla summa palautuu samalle maksukortille/tilille yleisesti 2-5 päivässä. Tilisiirtoa/laskua käytettäessä palautettavan summan palautusaika on selvästi pidempi (jopa 30 arkipvää). Hyväksyessämme palautuksen ilmoitamme kaupan peruuntumisesta Klarnalle jolloin asiakkaan ja Klarnan välinen sopimus raukeaa. Mikäli olet valinnut Klarnan ja palautat tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä itse Klarnaan ja neuvotella mahdollisesta eräpäivän siirtämisestä.

Palautamme ainoastaan tuotteen hinnan, eikä siihen sisälly mahdollisia lisämaksuja kuten toimituskustannuksia tai maksutapakohtaista maksua. Sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

7. Reklamaatiot ja takuu

Reklamaatio-oikeus
Kaikkiin tuotteisiin pätee asiakkaan oikeus reklamoida 24 kuukauden sisällä. Reklamointioikeus tarkoittaa, että asiakas voi reklamoida virheistä tai puutteista tuotteessa, jotka tapahtuvat 24 kuukauden sisällä. Reklamointioikeus ei päde vikoihin, virheisiin, naarmuihin tai kulumiin, jotka ovat seurauksia vääränlaisesta käytöstä tai tuotteen huollon puutteesta, tai tuotteen normaalista kulumasta.

Mikäli reklamoit virheellisestä tuotteesta, kun tuotteen vastaanottamisesta on kulunut kuusi (6) kuukautta, tulee sinun pystyä osoittamaan, että kyseessä on alkuperäisvika. Reklamaation myötä korjaamme tuotteen alkuperäiseen kuntoon tai vaihdamme tuotteen uuteen. Tietyissä tapauksissa sinulla voi myös olla oikeus purkaa sopimus ja saada tuotteesta maksamasi summa takaisin.

Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuotteesta kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi (poikkeuksena kuljetusvahingot).

Ennen viallisen tuotteen palautusta edellytämme, että teet reklamaatioilmoituksen tilauksesi statuslinkin kautta, voit myös lähettää meille sähköpostitse valokuvan virheestä, virheen kuvauksen sekä tilausnumeron, suosittelemme kuitenkin reklamaation tekoa statuslinkin kautta.
Mikäli hyväksymme virheen, lähetämme sinulle rahtikirjan palautusta varten. Asiakaspalvelusta saat myös tarkemmat ohjeet siitä, kuinka reklamaatioprosessi etenee.

Yhteystiedot reklamaatioasioissa

Sähköposti: asiakaspalvelu@designlite.fi
Puhelin: 075 326 5353

Asiakkaana sinun ei luonnollisesti tarvitse maksaa mahdollisia palautuskustannuksia tai uuden korvaavan tuotteen toimituskustannuksia reklamaatiotapauksessa.

Valittaminen

Jos haluat tehdä valituksen tekemästäsi kaupasta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@designlite.fi.

Mikäli sovitteluratkaisua ei löydy, on asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja antaa sopimuksesta syntyvät ristiriidat veloituksetta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot: https://www.kkv.fi/yhteystiedot/

8. Varaukset

Designlite pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin Designlite-verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Mikäli Designlite-verkkokaupassa annetut tiedot poikkeavat muissa julkaisuissa annetuista tiedoista, on verkkokaupassa annetuilla tiedoilla etusija.

9. Force Majeure

Designlitella on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Designlite ei ole mahtanut mitään tai joita Designlite ei voinut ennustaa tai ohittaa. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

10. Henkilötietojen käsittely ja yksityisyys

Eräät henkilötiedot sekä osoitteessa www.designlite.fi tehdyt ostotapahtumat tallennetaan ja käsitellään Designliten toimesta Henkilötietolain mukaisesti. Näitä tietoja Designlite tarvitsee suorittaakseen oman osansa sopimuksesta asiakkaan kanssa.

Rekisterinpitäjä:
Designlite A/S
Jeppe Schous Gade 9
7500 Holstebro
Tanska/Denmark

Tallennettavat henkilötiedot:
-Nimi
-Osoite
-Sähköpostiosoite
-Puhelinnumero
-Henkilötunnus

Näitä tietoja voidaan luovuttaa myös kolmannelle osapuolelle, mikäli sopimuksen suorittaminen sitä vaatii silloin, kun:
-Maksupalvelukumppanimme vaatii tiettyjä tietoja maksusi suorittamiseksi
-Kuljetuspalvelukumppanimme vaatii tiettyjä tietoja tilauksesi toimittamiseksi

Tarkastusoikeus
Jokainen asiakas, jolla on sopimus Designlite kanssa yksityishenkilönä, voi omasta pyynnöstään saada maksuttoman otteen rekisteristä kerran vuodessa. Voidaksesi tarkastaa tietosi tulee sinun lähettää allekirjoitettu pyyntö yllä mainitulle “Rekisterinpitäjälle”. Mikäli meillä on tallennettuna tietojasi, jotka ovat virheellisiä, epätäydellisiä tai harhaanjohtavia, muutamme ja päivitämme ne.

Asiakastietojen poistaminen
Asiakas voi lähettää kirjallisen, allekirjoitetun pyynnön Designliten tallentamien henkilötietojen poistamiseksi. Emme voi kuitenkaan poistaa tietoja, jotka lain mukaan tulee tallentaa tilikirjanpitoa varten.

Tietosuojakäytäntö

Designlitella keräämme ja käytämme eri henkilökohtaisia tietoja sinusta ostoksesi yhteydessä.

Alta löydät tietosuojakäytäntömme, jonka voit lukea, jos haluat lisätietoja siitä, miksi ja miten käsittelemme turvallisesti tietojasi.

Täältä näet, miten Designlite noudattaa henkilötietolakia,  24. toukokuuta 2018

Lue lisää tietosuojapolitiikastamme täältä.


11. Evästeet (Cookies)

Kaikki Designlite-verkkokaupassa julkaistut tiedot on julkaistu yksinomaan asiakkaan verkkosivun käytön mahdollistamiseksi. Kun käyttäjä vierailee verkkosivuilla, tallentuu asiakkaan tietokoneelle pieniä tekstitiedostoja eli evästeitä, jotka mm. tukevat verkkosivuston toimintaa ja keräävät tietoa asiakkaan toiminnasta verkkosivustolla. Eväste ei ole ohjelma, eikä se voi sisältää tai välittää viruksia tai lukea koneessasi olevia tietoja. Se vain lähettää rahastolle anonyymisti tietoja esimerkiksi vierailuajankohdasta ja vierailun kestosta. Jos haluat estää evästeiden käytön koneessasi, voit muuttaa selaimen asetuksia. Voit myös poistaa jo tallennetut evästeet.

Käytämme Google Analyticsia analysoidaksemme sitä, kuinka vierailijat käyttävät sivustoamme. Vierailustasi kerätyt tiedot, kuten tietoliikenne ja IP-osoite lähetetään ja tallennetaan Googlen palvelimille Yhdysvalloissa. Tästä linkistä voit estää Google Analyticsin evästeiden käytön: http://tools.google.com/dlpage/gaop....

12. Muuta

Immateriaalioikeudet, logot ja tuotemerkit
Kaikki Designlite.fi:ssä julkaistu materiaali mukaan lukien logot, ohjelmat, tuotemerkit, tekstit ja kuvat ovat immateriaalioikeuden suojaamia. Tämä tarkoittaa, ettei mitään materiaalia saa kopioida, käyttää tai siirtää kolmannelle osapuolelle ilman oikeudenhaltijan suostumusta. Mahdolliset väärinkäytökset johtavat syytteisiin.

Tuotekuvien värintoisto
Emme voi taata, että tuotekuvien värintoisto vastaa täysin tuotteen luonnollisia värejä, sillä värintoisto vaihtelee eri näyttöjen asetuksista riippuen.

Riidat
Riidat Designliten ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa.