Yleiset sopimusehdot

Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.designlite.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Designlite.fi myy tuotteita Suomessa asuville (lukuun ottamatta Ahvenanmaata) 18-vuotta täyttäneille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Jos ostaja on alle 18-vuotias, on hänellä oltava huoltajansa suostumus tuotteiden ostamiseen.

Asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. Sopimusehdot tulee aina hyväksyä tilausjärjestelmässä ennen tilauksen tekemistä. Kyseisiä asiakkaan hyväksymiä ehtoja noudatetaan osapuolten välillä aina kaupan loppuun vientiin saakka eikä Designlitella ole oikeutta muuttaa näitä ehtoja kyseisellä ajalla.

Tietoa yrityksestä:
Designlite A/S
Jeppe Schous Gade 9
7500 Holstebro
Tanska/Denmark

VAT: FI 29007898
ORG: 24210081

Tilitiedot:
IBAN: FI30 8146 9710 2181 31
SWIFT/ BIC Koodi: DABAFIHH
Danske Bank

Yhteystiedot:
Sähköposti: asiakaspalvelu@designlite.fi
Puhelinnumero: 075 326 5353

1. DESIGNLITEN VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

Voit tilata tuotteita sivuiltamme Designlite.fi ainoastaan tekemällä tilauksen verkkokaupassamme.

Designliten verkkokaupassa asiointi tapahtuu suomeksi.

Designlite ei säilytä tilausvahvistusta, sen jälkeen, kun se on toimitettu asiakkaalle.

Sivuillamme ei ole mahdollista nähdä asiakkaan vanhoja tilauksia. Jos haluat saada lisätietoja vanhoista tilauksistasi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@designlite.fi

2. HINNAT

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR) ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron, joka on tällä hetkellä 24 %.

Verkkosivuilla ilmoitetut tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää, ellei tarjouksen yhteydessä toisin ilmoiteta.

Alennuskoodeja ei voi käyttää jo alennettuihin tuotteisiin, Alennuskoodit ja muut alennukset eivät ole  myöskään yhdistettävissä toisiinsa.

3. YLEISESTI MYYNNISTÄ

Tilaushetkellä ilmoitettu hinta on sovellettava myyntihinta.

4. TOIMITUS

Tuotteet toimitetaan Tanskassa sijaitsevalta tuotevarastoltamme ja toimituksesta vastaavat kuljetusyhtiöt GLS, DSV sekä Posti.  Mikäli tilauksesi toimitetaan lavalähetyksenä DSV:n kautta, asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä ennen toimitusta.

Kun tilaat alle 100 eurolla, toimituskustannukset ovat 9 euroa. Tilatessasi yli 100 eurolla saat tilauksesi toimituskuluitta.

5. TILAUKSEN PERUUTTAMINEN

Jos haluat peruuttaa tilauksesi, tulee sinun yleensä käyttää linkkiä, jonka olet saanut tilauksen jälkeen.

Jos tilauksesi on lähtenyt matkaan Designliten varastolta ennen tilauksen peruuttamisilmoituksen saapumista, vastaa asiakas tällöin toimituskustannuksista.

6. MAKSAMINEN

Designlite.fi-verkkokaupassa maksutapoina käyvät:

Yleiset maksukortit
Designlite-verkkokaupassa voit maksaa yleisimmillä maksukorteilla. Korttimaksut hoitaa maksukumppanimme QuickPay. Kaikki tietoliikenne on SSL-salattua, joten korttisi tiedot lähetetään salattuina suojatun yhteyden kautta. Maksukortilla maksaessa summa veloitetaan vasta tilauksen lähdettyä varastoltamme.

Klarna-lasku
-Klarna-laskulla maksaessasi sinun ei tarvitse ilmoittaa korttitietojasi ja saat tilaamasi tuotteet kotiisi ennen laskun maksamista.
-Klarna-laskulla maksettaessa maksuaika on 14 vuorokautta tuotteen lähettämisestä. Jotta laskulla maksaminen olisi mahdollista, maksukumppanimme vaatii henkilötunnuksesi tarkastaakseen luottotietosi ja lähettääkseen tilauksesi viralliseen kotiosoitteeseesi.
-Voit valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksun. Saat tilaamasi tuotteet kotiin ennen maksua. Voit valita maksuajaksi 6, 12 tai 24 kuukautta.
-Klarna perii myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista muistutusmaksuja ja viivästyskorkoa. Mikäli maksua ei tämänkään jälkeen suoriteta, viedään asia perintään, josta voi seurata lisäkustannuksia.
-Jos peruutat tilauksen, jonka maksutapana on ollut Klarna, suosittelemme olemaan heti yhteydessä Klarnaan. Asiakkaan vastuulla on informoida Klarnaa kaikista muutoksista.

Tilisiirto (maksu etukäteen)
Automaattinen järjestelmämme lähettää sinulle laskun, kun tuote on valmiina toimitettavaksi. Tilaus toimitetaan, kun tuote on valmiina toimitettavaksi ja maksusuoritus on kirjautunut järjestelmäämme.

7.REKLAMAATIOT

Kaikkiin tuotteisiin pätee asiakkaan oikeus reklamoida Designliten verkkokaupasta ostetuista tuotteista 24 kuukauden sisällä. Reklamointioikeus tarkoittaa, että asiakas voi reklamoida virheistä tai puutteista tuotteessa, jotka huomataan 24 kuukauden sisällä.
Jos tuote odottamatta rikkoutuu 2 vuoden reklamaatio-oikeuden sisällä, se korjataan ilmaiseksi meidän tai valmistajan toimesta, jos Designlite katsoo vian sisältyvän reklamaatio-oikeuden piiriin.

Vaadimme luonnollisesti, että reklamaation aihe on aiheellinen, ja vika ei ole aiheutunut tuotteen ohjeen vastaisesta, liiallisesta voimankäytöstä tai muusta väärinkäytöstä.

Reklamointioikeus ei päde vikoihin, virheisiin, naarmuihin tai kulumiin, jotka ovat seurauksia vääränlaisesta käytöstä tai tuotteen huollon puutteesta, tai tuotteen normaalista kulumasta.

8. REKLAMAATIO-OIKEUDEN SOVELTAMINEN

Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuotteesta kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi (poikkeuksena kuljetusvahingot).

Ennen viallisen tuotteen palautusta edellytämme, että teet reklamaatioilmoituksen tilauksesi statuslinkin kautta, voit myös lähettää meille sähköpostitse valokuvan virheestä, virheen kuvauksen sekä tilausnumeron, suosittelemme kuitenkin reklamaation tekoa statuslinkin kautta.
Tarkastettuamme reklamaation lähetämme sinulle rahtikirjan palautusta varten. Asiakaspalvelusta saat myös tarkemmat ohjeet siitä, kuinka reklamaatioprosessi etenee. Palautusta ei tule lähettää ennen reklamaation hyväksyntää.


Asiakkaana sinun ei luonnollisesti tarvitse maksaa mahdollisia palautuskustannuksia tai uuden korvaavan tuotteen toimituskustannuksia reklamaatiotapauksessa.

Toivomme, että asiakas antaa reklamaation yhteydessä täyden lausunnon tuotteen puutteesta tai virheestä kuvien kanssa, sillä sen tekemättä jättäminen voi pidentää prosessia vianetsinnän takia.

Tuotteet, jotka eivät ole reklamaatio-oikeuden alaisia ja/tai vastaanotetaan ilman asianomaista pakkausta, nämä tuotteet joudutaan pakkaamaan uudelleen. Designlite laskuttaa tarvittavat kustannukset, jotka tästä aiheutuvat.

.Designlite vastaanottaa ainoastaan paketit, jotka on lähetetty oikeaan osoitteeseen, kieltäydymme vastaanottamasta paketteja, jotka on toimitettu esimerkiksi postiennakolla.

9. REKLAMOITU JA PALAUTETTU TUOTE JOSSA EI OLE VIKAA

Jos palautuksen yhteydessä huomataan, että asiakkaan reklamaationa takaisin toimittama tuote ei ole viallinen tai virheellinen, eikä asiakkaan kuvaus vastaa tuotetta, lähetetään tuote takaisin asiakkaalle.

10. VASTUULLINEN PALAUTUS

Kaikki tuotteet, jotka palautetaan Designlitelle tulee olla vastuullisesti pakattu. Asiakas on vastuussa tuotteista palautuksen aikana. Muista aina säilyttää kuitti lähetyksen vahvistamiseksi.

Designlite suosittelee palautuksissa käytettävän Postnordia. Näin molemmilla osapuolilla on mahdollisuus seurata paketin kulkua Postnordin järjestelmän kautta.

11. ONGELMATILANTEISSA

Jos sinulla ilmenee kysyttävää, suosittelemme olemaan heti yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa ongelmanratkaisussa. Yhteydenotot sähköpostitse: asiakaspalvelu@designlite.fi  tai puhelimitse 075 326 5353.

Sinulla on mahdollisuus valittaa ostoksestasi …
Jos haluat käyttää tätä oikeutta, tulisi sinun olla yhteydessä Designliten asiakaspalvelupäällikköön John Spaulding tai e-commerce mangageriin Jørgen Bækgaard.
Jos ratkaisua valitukseesi ei löydy, on sinulla kuluttajana siinä tapauksessa mahdollisuus hakea ratkaisua riitaan verkkovälitteisen riidanratkaisu portaalin kautta.

Verkkovälitteinen riidanratkaisu: http://ec.europa.eu/odr. Tämä portaali on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, joka auttaa riitatilanteissa.

12. FORCE MAJEURE

Designlitella on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Designlite ei ole mahtanut mitään tai joita Designlite ei voinut ennustaa tai ohittaa. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

Tuotekuvien värintoisto
Emme voi taata, että tuotekuvien värintoisto vastaa täysin tuotteen luonnollisia värejä, sillä värintoisto vaihtelee eri näyttöjen asetuksista riippuen.

PALAUTUSOIKEUS

Lainmukainen 14 päivän peruuttamisoikeus
1. 100 päivän peruuttamisoikeus
2. Näin palautat tuotteen
3. Takaisinmaksu

1. 100 PÄIVÄN PALAUTUSOIKEUS

Designliten verkkokaupasta tilatessasi sinulla on 100 päivän palautusoikeus. Jos tilaus peruutetaan 100 päivän kuluessa, palautamme tuotteen hinnan.
Palautusoikeus päättyy 100 päivän kuluttua siitä päivästä, kun: olet vastaanottanut tuotteen.

Sinun tulee 100 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta ilmoittaa Designlitelle, että haluat palauttaa ostoksesi. Tämä tulee tapahtua joko toimittamamme linkin kautta tai sähköpostitse.

Tuotetta ei voida palauttaa ilman Designlitelle toimitettua asianmukaista ilmoitusta.

Mittatilaustuotteilla ei ole peruuttamisoikeutta, mittatilaustuotteita ovat tuotteet, jotka ovat asiakasta varten valmistettu tai muokattu.

Kun haluat palauttaa vain osan tilaamista tuotteistasi
Jos olet tilannut useamman tuotteen kauttamme samanaikaisesti, on sinulla mahdollisuus palauttaa yksi tai useampi tuote, kun kyse on yhdestä ja samasta tilauksesta.

Huomioi, että tässä tapauksessa toimituskustannuksia ei palauteta, kun tilauksesta palautetaan vain osa.

Tuotteen kunto, kun lähetät sen takaisin:
Olet vastuussa vain tuotteen arvon heikkenemisestä, joka johtuu muusta käsittelystä kuin mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Toisin sanoen - voit kokeilla tuotetta samalla tavalla kuin jos kokeilisit sitä fyysisessä myymälässä. (Johdon leikkaaminen EI ole sallittua - tämä vähentää merkittävästi tuotteen arvoa).

Jos tuotetta kokeillaan muulla kuin yllä kuvatulla tavalla, katsomme tuotteen käytetyksi, mikä tarkoittaa, että kun haluat perua ostoksen ja palauttaa tuotteen, saat vain osan tai et ollenkaan ostosummasta takaisin, riippuen tuotteen uudelleen myyntiarvosta.

Koko summan palautus edellyttää, että tuote on myyntikunnossa, aivan kuin fyysisissä liikkeissä asioidessakin. Voit kokeilla tuotetta, mutta et käyttää.

Palauta tuote alkuperäisessä pakkauksessa, jotta tuotteen jälleenmyynti arvo säilyy. Alkuperäispakkaus on osa designtuotetta. Alkuperäisen pakkauksen puuttuminen tai vahingoittuminen johtaa jälle3enmyyntiarvon laskuun, minkä vuoksi Designlite tekee arvion jälleenmyyntiarvon vähenemisestä. Alkuperäisiä laatikoita EI saa kirjoittaa tai nauhata gaffateipillä tai vastaavalla.

2. NÄIN PALAUTAT TUOTTEEN

Tuotteen palautus:
• Tilaus tulee palauttaa ilman viivytystä, ja viimeistään 100 päivää tuotteen vastaanottamisesta. Asiakas on vastuussa tavaroiden palauttamisen välittömistä kustannuksista.
•  Asiakas on vastuussa tuotteen asiallisesta paketoinnista. Palautus on asiakkaan vastuulla palautuksen aikana.

Palautusosoite:

Designlite
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing
DENMARK

Kun tuote halutaan palauttaa, vastaa ostaja toimituskustannuksista. Designlite suosittelee, että tuote/tuotteet palautetaan Postnordin kautta ja lähetetään pakettipostina. Jos valitset tämän tavan maksaa se kauttamme vain 15 euroa. Tällä tavalla asiakkaalla on mahdollisuus seurata toimituksen kulkua Postnordin järjestelmässä. Tuote on asiakkaan vastuulla koko toimituksen ajan. Lisäksi Postnordin järjestelmän kautta asiakas voi tehdä selvityspyynnön, jos paketti ei saavu perille, toimituksen seurantajärjestelmän kautta asiakas voi itse tarkkailla tilannetta.

Voit ilmoittaa palautuksesta meiltä saamasi linkin kautta. Seuraa annettuja ohjeita.

Designlite kieltäytyy vastaanottamasta paketteja, jotka on lähetetty postiennakolla tai ilman postikuluja.

Joitakin tuotteita ei voida palauttaa normaalia kautta Postnordin välityksellä. Tämä koskee suurempia tuotteita tai erittäin suuria lähetyksiä (lavalähetykset). Näiden tuotteiden palautuskustannukset ovat huomattavasti korkeammat, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa sinua löytämään edullisimman vaihtoehdon.

3. TAKAISINMAKSU

Kun kadut ostostasi ja palautat tuotteen, saat luonnollisesti rahat takaisin. Jos tuotteen arvonalennusta on tapahtunut, vähennetään tämä summa palautettavasta summasta.
Arvonalennus voi tapahtua muun muassa seuraavista syistä: tuote on vahingoittunut, toimitus on puutteellinen tai tuotteen alkuperäispakkaus on vahingoittunut tai puuttuu kokonaan.

Henkilötietojen käsittely ja yksityisyys

Tarvitsemme seuraavat tiedot, kun asioit kanssamme.
Nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja maksutiedot.

Eräät henkilötiedot sekä osoitteessa www.designlite.fi tehdyt ostotapahtumat tallennetaan ja käsitellään Designliten toimesta Henkilötietolain mukaisesti. Näitä tietoja Designlite tarvitsee suorittaakseen oman osansa sopimuksesta asiakkaan kanssa.
- MCB, järjestelmäntarjoaja, joka vastaanottaa tilauksen vieraillun verkkokaupan kautta.
- Datalink, sen järjestelmäntarjoaja, jonka avulla käsitellään tilaukset, hallinnoidaan kirjanpitoa ja logistiikkaa.
- Quickpay, järjestelmä, joka käsittelee maksut turvallisessa maksujärjestelmässä.
- Consignor, järjestelmäntarjoaja, joka käsittelee toimituksia.

Henkilötiedot rekisteröidään ja säilytetään 5 vuotta, jonka jälkeen ne poistetaan. Teemme yhteistyötä useiden muiden yritysten kanssa, jotka säilyttävät ja käsittelevät dataa. Yritykset käsittelevät tietoja vain puolestamme, eivätkä voi käyttää tietoja omaan tarkoitukseen.

Teemme yhteistyötä ainoastaan EU-maiden kanssa, tai maiden, jotka voivat tarjota tiedoille riittävän suojan.
Designlite.fi -sivuston datavastaava on Lampemesteren A/S.

Sinulla on oikeus saada tietoa siitä, mitä tietoja käsittelemme. Jos uskot tietojen olevan vääriä, sinulla on oikeus saada tiedot korjatuksi. Joissakin tapauksissa meidän tulee poistaa tietosi, jos niin toivot. Esimerkiksi jos tietosi eivät ole enää tarpeellisia tai aiheellisia. Voit ottaa yhteyttä meihin, jos uskot, että sinun tietojasi käsitellään lainvastaisesti. Voit kirjoittaa meille: asiakaspalvelu@designlite.fi.

Tietosuojakäytäntö

Designlitella keräämme ja käytämme eri henkilökohtaisia tietoja sinusta ostoksesi yhteydessä.

Alta löydät tietosuojakäytäntömme, jonka voit lukea, jos haluat lisätietoja siitä, miksi ja miten käsittelemme turvallisesti tietojasi.

Täältä näet, miten Designlite noudattaa henkilötietolakia, 24. toukokuuta 2018

Lue lisää tietosuojapolitiikastamme täältä.

Evästeet (Cookies)

Sivuilla Designlite.fi käytetään evästeitä sivun ja sen funktionaalisuuden optimoimiseen, mikä mahdollistaa sivuilla asioinnin sinulle helpommaksi.

Voit koska tahansa poistaa evästeet tietokoneeltasi, riippuen selaimestasi.

Lokitilastot

Designlite.fi käyttää lokitilastoja, mikä tarkoittaa, että tilastojärjestelmä kerää informaatiota, joka antaa meille kuvaa kuinka monta vierailijaa sivuillamme käy, mistä he tulevat ja millä sivulla he käyvät. Tietoja käytetään ainoastaan sivujemme kehittämiseen.


Yleiset sopimusehdot on päivitetty 14. tammikuuta 2020




Designlite.dk | Jeppe Schous Gade 9 | 7500 Holstebro | Puh: 075 326 5353 | asiakaspalvelu@designlite.fi




VAT: FI 29007898 Lampemesteren A/S | Birkmosevej 18 | 6950 Ringkøbing | Tanska